Förskolan får toppbetyg av tillfrågade föräldrar i Skarpnäck

Stockholms stad har genomfört den årligt återkommande förskoleundersökningen för år 2014. Resultaten talar för sig själva. Föräldrar är allt nöjdare med sina barns förskolor inom samtliga kategorier!

– I staden kan vi notera en positiv utveckling inom ett redan mycket populärt och framgångsrikt område: stadens alla fantastiska förskolor. NöjdFöräldraIndex (NFI) har till exempel ökat från 83,6 (2013) till 84,1 (2014) samtidigt som 87 procent av vårdnadshavarna instämmer i att förskolan i sin helhet är trygg och säker. Det är också hela 86 procent som uppger sig vara nöjda med förskolan som helhet, säger Sten Nordin (M), Kommunstyrelsens ordförande.

– Skarpnäck tar hem första platsen i staden vad gäller den pedagogiska miljön. Hela 86 procent av föräldrarna uppger här att deras barns förskola uppmuntrar till lärande och utveckling, vilket är väldigt glädjande. Vi ser också att en mycket stor andel föräldrar uppger att deras barn känner sig tryggt på förskolan. Från en hög nivå år 2013 har det ökat ytterligare, för att nu nå hela 91 procent, säger Kristina Lutz (M), ordförande Skarpnäcks stadsdelsnämnd.